Algemene voorwaarden

Deze voorwaarden maken onderdeel uit van de behandelovereenkomst tussen de cliënt en de therapeut.

 

Betalingsvoorwaarden

De cliënt betaald na afloop van de behandeling middels pin (contactloos) of tikkie.
Afspraken die niet kunnen worden nagekomen dienen uiterlijk 24 uur van te voren afgezegd te worden. Bij het niet (tijdig) afzeggen behoudt de masseur zich het recht voor minimaal 75% van het tarief voor de gereserveerde tijd bij de cliënt in rekening te brengen.

 

Klachtenregeling

Bij een klacht wendt de klager zich tot de masseur. De klacht wordt in een persoonlijk gesprek besproken en er wordt geprobeerd tot een oplossing te komen. Indien dat niet het gewenste effect heeft, kan de klager de klacht schriftelijk richten aan de Wkkgz: Wet kwaliteit, klachten geschillen zorg
De klachtencommissie bemiddelt, stelt eventueel een onderzoek in en doet een aanbeveling.

 

Privacy

Om de behandeling zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren, kan een registratie van de medische en administratieve gegevens bijgehouden worden. Op deze registratie is de Wet op de Persoonsgegevens van toepassing. Deze wet bevat regels met betrekking tot het doel van de registratie, de aard van de gegevens die worden geregistreerd, het beheer van de gegevens, de personen die toegang hebben tot die gegevens en het inzagerecht van de cliënt. Al deze zaken zijn in een reglement vastgelegd. Uiteraard gaan wij zorgvuldig met deze gegevens om. Daarom is naast de bovengenoemde Wet op Persoonsregistraties, een aantal regels vastgelegd in een privacyverklaring.

 

Huisregels

  • De praktijk is niet verantwoordelijk voor diefstal van eigendommen buiten het pand of buitenterrein (auto, fiets).
  • Wil je bij het parkeren van een fiets of auto dit zodanig doen dat iedereen ongestoord zijn weg kan vervolgen.
    Ingeval van calamiteiten dient de patiënt de aanwijzingen van het personeel of de daartoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.
  • De werkwijze voor de behandeling van de cliënt wordt voorafgaand aan de behandeling uitgelegd. Hierbij zal worden aangegeven welke handelingen er verricht gaan worden. Als er bezwaren bestaan tegen de handelingen dient de cliënt dit onmiddellijk aan te geven.
  • Indien er door bijvoorbeeld geloofsovertuiging tegen bepaalde handelingen en of vormen van behandelingen bezwaar bestaat dient de cliënt dit bij de eerste afspraak kenbaar te maken zodat de behandelend therapeut kan oordelen of de cliënt behandeld kan worden.
  • De behandeling geschiedt over het algemeen in een afgescheiden ruimte waarin alleen de masseur en de cliënt aanwezig zijn.
  • Als er derden (bijvoorbeeld stagiaire) bij de behandeling aanwezig zijn, zal vooraf toestemming aan de cliënt gevraagd worden.
  • Als er situaties ontstaan die niet gewenst zijn, zal in overleg met de cliënt en therapeut een andere therapeut ingezet worden of de behandeling beëindigd worden.
  • Besproken onderwerpen met de cliënt blijven vertrouwelijk en zullen niet met derden besproken worden.